mandag 14. april 2008

Om det å ta vare på tingene sine


Når man drar utenlands blir man alltid advart om å ta godt vare på tingene sine og passe seg for tyver og sånn. Act Now jenten
e i Uganda har dessverre sett på seg selv som litt for verdensvante og ikke vært så forsiktige verken for tyver eller bare med å ta vare på tingene sine generelt. Her kommer en oversikt over ting som har gått tapt, så for dere som skal ut til neste år, prøv å unngå dette:

Kristin og Margrethe:
· Et speilreflekskamera (mistet/stjålet, men erstattet nå)
· Et vanlig digitalt kamera (mistet/stjålet)
· Tre mobiler (to mistet og en ødelagt)
· Litt penger
· Lakener (stjålet fra tørkesnora)
· Et kamera til (ødelagt)
. En hotellnokkel

Maria og Lisbeth:
· Data (ødelagt)
· Mp3/minnepenn (glemt/stjålet)
· Digitalkamera (ødelagt)
· Ny Mp3 (kun fem sanger funker)
· To bankkort (stjålet)
· To mobiler (stjålet)
· Litt småpenger (stjålet)
· Speilreflekskamera (fikk en liten skade, men er nå fikset=))

Et lite tips fra min side: Få oversikten over områdene på de stedene du besøker hvor det er mange lommetyver (det gjorde ikke jeg), slik at du unngår å gå med mobilen i toppen på sekken eller bukselomma akkurat her. Så det er altså generelt bare viktig å ta sine forhåndsregler når det gjelder sikkerhet og huske tingene dine hvis du legger de fra deg. Enten det er ei minnebrikke på internettcafe eller et kamera i hagen. Men det skal også sies at på tross av litt småuhell har det ikke hatt mye påvirkning på oppholdet som til nå har vært heilt fantastisk=)

Det skal nok mere til enn noen materielle tap for å knekke denne gjengen ja.

3 kommentarer:

Kristin! sa...

Haha, jaja, sånn går det. Noen må miste noe for at andre skal få noe...!
men mi har nå klart oss ganske bra vil e sei! Og team-uganda tåler en knekk!! Oh yes, tommel opp for oss!

Anonym sa...

Sossehøner...
Eg mista bare ein mp3 og ein minnepenn, som eg egentlig gløymte igjen på nettcafeen. Men som dei ikkje ville gje meg, sjøl om eg visste dei hadde an.

Ville bare sei at eg vil vær med på den klemmen der!
På Hald e det fint! Men glede meg t dokke kjeme og!
Vegard

Ingvill sa...

Hehe, blir litt penger etter hvert, det der!!